Terug in Nederland - Reisverslag uit Castricum, Nederland van fysiopool - WaarBenJij.nu Terug in Nederland - Reisverslag uit Castricum, Nederland van fysiopool - WaarBenJij.nu

Terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg

07 Augustus 2012 | Nederland, Castricum

Ik ben gistermiddag rond 14.00 aangekomen in Nederland. Na een lange reis vanuit Manila and via Dubai, was ik behoorlijk gaar. Ik probeerde gisteren zo lang mogelijk op te blijven om een goede en 'normale' nachtrust te hebben, maar om 21.00 kon ik mijn ogen niet meer openhouden en ben dus naar bed gegaan. Ik werd pas rond 7uur wakker en voelde me meteen erg goed. Ik verblijf op het moment bij mijn ouders en kijk er naar uit de komende dagen vrienden en familie weer te zien en te spreken. Mijn 5-daagse vakantie in de Filippijnen was ook erg geslaagd. Goede vriend en ex-VSO volunteer Rafael heeft me in 3 dagen een paar mooie plekjes in zijn provincie (Camerine Sur) laten zien. De foto's zullen voorzichzelf spreken, maar op zaterdagochtend had ik een aantal ultieme ontspanningsmomenten op de prachtige stranden van Caramoan. Ik genoot die ochtend erg van de rust en de prachtige natuur; precies wat ik nodig had na mijn lange PNG avontuur.

Ik ging zonder verwachtingen en met een open hart naar PNG en heb daar een prachtige tijd gehad. Het is een ware verrijking om de kans te hebben gehad om bijna 6 jaar te hebben geleefd en gewerkt met mensen uit een totaal andere cultuur. Een aantal van mijn avonturen en belevenissen heb ik via deze blog beschreven en ik wil bij deze iedereen bedanken die mij gevolgd heeft en die mij op welke manier dan ook gesteund heeft tijdens mijn verblijf in PNG. Ik heb in de laatste 2 weken voor mijn vertrek de tijd genomen om afscheid te nemen van mijn dierbare vrienden in zowel Goroka als Madang. Het was niet altijd even makkelijk en natuurlijk vloeiden er tranen, maar het was nu echt tijd om afstand te nemen van PNG. Ik heb de tijd gehad om met vrienden en collega's te kunnen praten en heb een zeer goed gevoel overgehouden aan die laatste 2 weken in PNG.

Die laatste 5 dagen in de Filippijnen hielpen me om alles even te door me heen te laten gaan en om de ontspanning te vinden om met dezelfde instelling terug te keren naar NL als die ik had toen ik naar PNG vertrok; zonder verwachtingen en met een open hart.


  • 22 Mei 2013 - 15:39

    Joop En Yvonne:

    Beste Marcel,
    Welkom in Nederland, wat gaat de tijd toch snel.
    Je hebt een goede levenservaring gehad daar in PNG. Geweldige afsluiting met een goede vriend. Je avontuur is ten einde. Wat zal een ieder blij zijn dat je weer in Nederland bent.
    Groeten van Joop en Yvonne

  • 22 Mei 2013 - 15:39

    Marja:

    hey mars, we zijn een beetje traag maar welkom thuis! Wat leuk dat je er weer bent. Neem de tijd om te acclimatiseren,deze week is het hollands mooi weer Onze deur staat voor je open, hoop je snel te zien! lfs mar - En Paul zegt: zondag fietsen?!

  • 22 Mei 2013 - 15:39

    Agnes M.:

    Ha die Marcel,

    Ook welkom weer in Nederland. Zal wel weer even wennen zijn aan het klimaat.
    Leuk dat je er weer bent en misschien zien we elkaar weer.

    Groet Agnes

  • 22 Mei 2013 - 15:40

    Martien:

    Zondag wordt het fietsen dus... Wel even je sik eraf en dan mag je mee op de fiets. Martien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Castricum

VSO Papua New Guinea

VSO Papua New Guinea

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2013

Squash Against Poverty

07 Augustus 2012

Terug in Nederland

01 Augustus 2012

5 dagen in de Filippijnen

13 Juli 2012

Terug naar NL!!

20 Februari 2012

Mijn nieuwe paradijsje

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 901
Totaal aantal bezoekers 121117

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2006 - 22 Mei 2013

VSO Papua New Guinea

Landen bezocht: