Terug naar NL!! - Reisverslag uit Madang, Papua Nieuw Guinea van fysiopool - WaarBenJij.nu Terug naar NL!! - Reisverslag uit Madang, Papua Nieuw Guinea van fysiopool - WaarBenJij.nu

Terug naar NL!!

Blijf op de hoogte en volg

13 Juli 2012 | Papua Nieuw Guinea, Madang

Lieve familie en vrienden,

Na bijna 6 jaar en heel wat ervaringen, indrukken en mooie herinneringen rijker, kom ik weer terug naar NL. Mijn contract met VSO loopt volgende week af en ik heb, na heel wat overwegingen, onze admin-medewerkers afgelopen maandag gevraagd om mijn ticket naar NL te boeken. De afgelopen weken heb ik heel bewust alle 'signalen' om me heen opgepikt en afgewogen en afgelopen weekend heb ik voor mezelf besloten dat het nu echt tijd is om een nieuw avontuur tegemoet te gaan. Afgelopen vrijdag waren de signalen het duidelijks en had ik het even moeilijk met het feit dat zowel VSO en Callan Services niet het geld hebben om mijn contract te verlengen of om me een nieuw contract te bieden. Zaterdag had ik ook een moeilijke dag, maar toen ik eenmaal de beslissing had genomen en het aan vrienden begon te vertellen dat ik PNG ga verlaten viel er langzaam een last van mijn schouders. Het verbaasde me enigszins hoe makkelijk ik het vond om het aan anderen te vertellen en dat ik me eigenlijk steeds beter begon te voelen naar mate ik het tegen meer vrienden vertelde. De angst in mijn hoofd en andere delen van mijn lichaam om PNG te verlaten en om terug te gaan naar NL verminderde ook en de afgelopen dagen krijg ik steeds meer ruimte in mijn hoofd voor ideeen over wat ik eventueel in NL weer zou kunnen doen. Ik ben al mijn ideeen aan het opschrijven en ik moet zeggen dat het me ontzettend veel energie geeft. Soms zelfs zoveel energie dat ik mezelf echt moet kalmeren om te voorkomen dat ik geen slapeloze nachten heb. Op dit moment praat ik met vrienden over bepaalde ideeen, doe onderzoek, schrijf het op en probeer verder zoveel mogelijk te genieten van mijn laatste weken in PNG. Vandaag vier ik een klein feestje met collega's op mijn laatste werkdag, want volgende week heb ik vrijgemonen om een begin te maken met inpakken en om nog een aantal dagen naar Goroka te kunnen gaan om daar gedag te kunnen zeggen tegen een aantal zeer dierbare vrienden en mijn 2 kleine naamgenootjes.

Ik heb mijn vluchtschema nog niet ontvangen, maar rond de 31ste hoop ik PNG te verlaten. Ik wil dan een aantal dagen in 1 van de grote Aziatische steden rondbanjeren, dat zal waarschijnlijk Tokyo, Hong Kong, Singapore of Manilla worden, voordat ik naar NL vlieg.

Ik heb al ruim 5 jaar geen NLse zomer meegemaakt, dus ik kijk erg uit naar een glas rode wijn en een blokje kaas op het Castricumse strand!!

Tot snel!

  • 22 Mei 2013 - 15:42

    Ilona:

    Zoooo, dit had ik echt niet verwacht. Heel blij je zo snel weer te zien! Ga je prachtige tijd daar goed afsluiten! Tot snel. X ilona. Ps. We drinken tegenwoordig prosecco op het strand

  • 22 Mei 2013 - 15:42

    Bas En Marion:

    Wauw, toch terug naar NL. Ik had het idee dat als PNG niets meer te bieden zou hebben dat je evt iets in Latijns Amerika zou gaan doen. Wij kijken uit om je weer te zien en bij te praten onder het genot van één of ander glaasje. Én, we kunnen natuurlijk altijd iemand bij de squash gebruiken van jouw niveau. See you soon en geniet nog even van PNG.

  • 22 Mei 2013 - 15:42

    Teho:

    Dit was voor mij een verrassing daar ik d eindruk kreeg dat je er thuis voelde.

    Ik zie je wellicht nog wel eens in de Castricumse of Egmondse drecen.

  • 22 Mei 2013 - 15:42

    Joachim:

    We kijken uit naar je komst.

    Groetjes,

    De Stuiffies

  • 22 Mei 2013 - 15:42

    Rosa:

    Hey Lieve Mars!
    De zomer is hier ver te zoeken, maar als jij weer terug komt dan gaat het zonnetje vast weer schijnen! Wat een moedige beslissing van je! Geniet van de laatste weken in PNG, en een hele goede reis!! tot snel, lieve groetjes Roos

  • 22 Mei 2013 - 15:43

    Robert:

    Spannend man! Dat zal wel weer even een cultuurschok worden. Je kunt weer een nieuwe start maken, de wereld ligt voor je open! Zie je snel, wij zijn gewoon thuis! Geniet lekker van je laatste dagen PNG.

    Groet,
    Robert

  • 22 Mei 2013 - 15:43

    Marjon:

    Hi Marcel,
    Wat een veranderingen op komst! Kan me voorstellen dat het je heel wat hoofdbrekers heeft gekost. Veel plezier bij je laatste tijd in PNG en tot in Castricum op de squashbaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Papua Nieuw Guinea, Madang

VSO Papua New Guinea

VSO Papua New Guinea

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2013

Squash Against Poverty

07 Augustus 2012

Terug in Nederland

01 Augustus 2012

5 dagen in de Filippijnen

13 Juli 2012

Terug naar NL!!

20 Februari 2012

Mijn nieuwe paradijsje

Actief sinds 22 Mei 2013
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 121113

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2006 - 22 Mei 2013

VSO Papua New Guinea

Landen bezocht: